Friday, August 5, 2011

Bulan Ramadhan Penuh Dugaan -.-

Salam . Mula-2 sekali aku nak bgtahu yang bulan ramadhan tahun niey bulan yang sangat mencabar kehidupan aku . Semua orang masih tak nampak dan rasa ape yang aku sedang lalui . Memang orang nampak aku hua sane hua sini , tapi dalam hati niey YA ALLAH , HANYA TUHAN SAHAJA YANG TAHU !! Masalah kewangan ? Yee ini satu . Dah laa aku kerja balik tengah malam , barang-2 jualan aku bawak balik naek kereta aku yang aku paling SAYANG . Bole pulak SORTTT gaji aku bulan niey ! Aku dah budget dah nak beli itu , nak beli ini untuk raya nty . Tapi kenapa aku yang macam niey punye SEPAL pon dye tak bagi muke eah ? Dye ckp dye potong gaji aku sebab aku selalu datang kerja lambat , bukak kedai lambat ! Thats rite kak itu memang salah saya , saya tahu . Tapi setiap orang ade masalah masing-2 kan ? Masalah ? Masalah kau tiap-2 hari ke AERY ? HA HA HA HA . Kalau dah tiap-2 hari ade masalah ape boleh buad kak ? Hmmm :( 

Kedua ! Masalah mulot binatang kat tempat kerja aku !!! Oke memang mulot tempayan kite boleh tutop , tapii mulot orang kite tak boleh tutop . Betol ke mulot orang kite tak boleh tutop ? Betol ke ? Betol ke haa ? Aku rase salah tu . Ade care nye nak tutop mulot orang niey . Kasi pecah bibir dye , nty nak berkata-2 pon payah kan ? Pandai tak aku ? Huh ! Kalau aku jahat macam dulu , kalau aku pandai kurang ajar dengan orang-2 yang lebih tua yang akal fikiran dye tu lebih matang dari aku , dah lame manusia bernama AERY niey buad . Tapi aku tanak buad lah jadah tu . Lebih-2 lagi bulan puasa kan . Sabar AYIE sabar , nasihat "IBUNDA TERCINTA" . Biar jee ape orang nak buad kite , Jangan sesekali kite balas . Jangan lah buruk , busuk kan name baek Family kite niey . Kite tak sehebat mereka smua tu . "baek lah MAK , AYIE tak buad . MAK jangan risau keyh" . IBUNDA punya pasal aku ikot . Aku yang kecik macam niey , aku punya hormat kat orang-2 tua kat sane pun ade jugak orang nak bawak mulot pasal aku kan ? Sokehh , buad kalau kau rase itu dapat tambah pahala bulan puasa kau kan ? Oke GO !!!!!~

Kepada semua makcik-2 pakcik-2 yang tak SUKA SAYA niey kan . Saya nak bgtahu . Saya niey masih remaja , belum sampai tahap dewasa . Hidop saya masih memberontak , ikot haluan kepala saya sendiri , buad satu benda tanpa berfikir panjang . Tapi saya bukan kanak-2 yang korang boleh bodoh-2 kan okeh ! Jadi ape segala yang sy buad yang tade kene-mengena dengan kauorang tolong lah jangan libatkan diri . Pelis ! Tak suka just bgtahu , saya boleh angkat kaki berambus dari situ ! SERIOUSLY lah . Last word , TENGSKIU for do all of SHIT !! Take care and enjoy ur self !